Συνέντευξη Βαγγέλης Μπουρνούς στην Polis media: Μεγάλες υποδομές, προσέλκυση επενδύσεων

Date:

Share post:

Το ερώτημα είναι ξεκάθαρο: Πόσο θέλουν ή πόσο ανάγκη έχουν οι κάτοικοι της Ραφήνας και του Πικερμίου το φυσικό αέριο να φθάσει στην πόλη τους. Είναι ας πούμε οι επιχειρηματίες πεπεισμένοι ότι το φυσικό αέριο θα μειώσει το κόστος λειτουργίας; Ότι σε λίγα χρόνια κυριολεκτικά θα εκλείψουν οι παραδοσιακές μορφές ενέργειας όπως το πετρέλαιο;

Μπορούν οι ιδιώτες, τα νοικοκυριά, όλοι μας, να συνειδητοποιήσουμε την αναγκαιότητα προστασίας του περιβάλλοντος; Μπορούμε να αναγκάσουμε τους πλοιοκτήτες να συμμορφωθούν;

Αν μη τι άλλο, η ευρεία συμμετοχή στην ενημερωτική συνάντηση (θα ακολουθήσουν κι άλλες) που διοργάνωσε η δημοτική αρχή στο ξενοδοχείο «ΑΥΡΑ», έδειξε το ενδιαφέρον των πολιτών για το νέο μεγάλο έργο που θα μπορούσε ίσως να ξεπεράσει σε εύρος, όχι σε κόστος, ακόμη και αυτό της αποχέτευσης και του βιολογικού, εφόσον ασφαλώς συνδυαστεί και με μια σειρά από παράπλευρα έργα.

Υπάρχει μια… «λεπτομέρεια»: Ότι η Ραφήνα η καλύτερα συνολικά η Αν. Αττική από την Παλλήνη και κάτω, δεν έχει μπει στο σχεδιασμό της ΕΔΑ και για να γίνει αυτό χρειάζεται μια συντονισμένη, προσπάθεια δήμου και πολιτών.

Η δημοτική αρχή, όπως φαίνεται και από τη συζήτηση που είχαμε με τον Δήμαρχο Βαγγέλη Μπουρνούς είναι αποφασισμένη ούτως ή άλλως να βάλει στο σχεδιασμό τις δύο πόλεις, Ραφήνα και Πικέρμι. Οι πολίτες απ’ την άλλη πλευρά οφείλουν να ενδυναμώσουν το φάκελο που ήδη καταρτίζεται με μια συμμετοχική διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέσα από αιτήσεις που υποβάλλονται.

  • Ραφήνα: Δευτέρα και Πέμπτη 10 με 14 στο Δημαρχείο (αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου)
  • Πικέρμι: Παρασκευή 10 με 14 στο Κοινωνικό Κατάστημα Πικερμίου

Όσο για τα σχέδια της δημοτικής αρχής; Καταφέραμε και «κλέψαμε» λίγο χρόνο από τον Δήμαρχο Ευάγγελο Μπουρνούς, για να εμβαθύνουμε στις σκέψεις για τα επόμενα βήματα. Δεν είναι μια τυπική συνέντευξη, είναι όμως αποκαλυπτική για πολλά και διάφορα που ετοιμάζονται για Ραφήνα και Πικέρμι.

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Ι. Δρίβα

-Δεν είμαστε στο σχεδιασμό της ΕΔΑ (Εταιρεία, Διανομής Αερίου) έτσι δεν είναι;

Σωστά. Το σημαντικό όμως είναι ότι σήμερα ο αγωγός έχει τερματίσει μπροστά στην εθνική τράπεζα στην Παλλήνη, θα έρθει μέχρι το Πανόραμα και ότι το κόστος να φθάσει μέχρι Ραφήνα δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ. Μιλάμε για αστείο ποσό όταν για το ΚΕΛ είναι 350 εκατ., για το ρέμα είναι 120 εκατ. και για την Αττική οδό 135 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι για τον κεντρικό αγωγό για κάθε χλμ είναι ένα εκατομμύριο ευρώ.

-Το κίνητρο;

Είμαστε ένα λιμάνι που εξυπηρετεί ναυσιπλοΐα με κοντινές αποστάσεις. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας σταθμός, υγροποιημένου αερίου σαν αυτό που έχει γίνει στη Ρεβυθούσα. Θέλει βέβαια 6 με 7 στρέμματα. Αυτό όμως είναι ένα θέμα που θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε. Μπορεί για παράδειγμα να γίνει είτε με επέκταση του λιμανιού, είτε κάπου εκτός.

-Και αυτό τι μπορεί να σημαίνει;

Ως Ραφήνα αυτόματα θα μηδενίσουμε την περιβαλλοντική ρύπανση από το λιμάνι. Προσέξτε δεν θα τη μειώσουμε, θα τη μηδενίσουμε. Θα μου πεις οι πλοιοκτήτες θα πάνε σε αυτή τη διαδικασία; Βεβαίως και θα πάνε. Και αν όχι τώρα σε δύο τρία χρόνια… Και τούτο διότι υπάρχει οδηγία της ΕΕ ότι θα πρέπει να μειωθούν οι ρύποι, θα πρέπει να βάλουν φίλτρα τα οποία κοστίζουν. Και επίσης το πετρέλαιο ως καύσιμο έχει πολύ συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Δεν υπερβαίνει από σήμερα τα 20 χρόνια, ενώ το φυσικό αέριο είναι το καύσιμο για τα επόμενα 250 χρόνια παγκοσμίως.

Άρα το φυσικό αέριο είναι το μέλλον. Δεν μπορεί το δεύτερο λιμάνι της χώρας, μια περιοχή που έχει καεί και αναπλάθεται με 100% κρατική επιχορήγηση με περιβαλλοντικούς και πολεοδομικούς κανόνες, να μείνει έξω από την πράσινη ανάπτυξη. Σε τελική  ανάλυση είμαστε μια αστικοποιημένη περιοχή που συνεχώς αναπτύσσεται, αν η θερμαντική ισχύς είναι ο βασικός παράγων, δηλ. οι οικονομικοί όροι, για να κάνει απόσβεση η εταιρεία. Διότι όσον αφορά στους κοινωνικούς παράγοντες αυτοί γέρνουν 100% για ενταχθούμε και εμείς στην πράσινη ανάπτυξη.

-Διακρίνω κάποιες αιχμές;

Ακούστε. Το ότι κάποιοι δεν έχουν φροντίσει και κάποιοι άλλοι πιέζουν με διάφορα πολιτικά κριτήρια για να γίνει επέκταση προς άλλες κατευθύνσεις αυτό το θεωρούμε μη σοβαρό. Επί παραδείγματι το Λαύριο. Είναι ένα λιμάνι το 1/7 της Ραφήνας και δεν εξυπηρετεί ούτε 300.000 επιβάτες. Γιατί λοιπόν ζητάει να πάει το φυσικό αέριο; Θα μου πείτε υπάρχει ένα ΒΙΟΠΑ προς το Κορωπί. Να το δεχτώ. Αλλά αυτό δεν αποτελεί το μόνο κριτήριο για την πράσινη ανάπτυξη… Δηλ. να πάει εκεί αλλά να έρθει και στη Ραφήνα.

Όλα αυτά τα πράγματα επομένως πρέπει κάποιος να τα βάλει σε ένα προγραμματισμό. Μαζί με όλα τα υπόλοιπα που πρέπει να έρθουν…

-Δηλαδή τι εννοείτε;  

Το οδικό σύστημα, τα μέσα σταθερής τροχιάς, το αποχετευτικό που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της ΕΕ -δεν ξέρω αν αυτό το προβάλατε-, η χερσαία ζώνη για την οποία προσπαθούμε να πάρουμε τις τελικές αποφάσεις μέσα στο Φεβρουάριο. Ακόμη το ειδικό χωρικό σχέδιο το οποίο μέχρι 2 Ιουλίου θα έχει καταρτιστεί από το ΤΕΕ που έκανε την ανάθεση σε 7 μελετητικές εταιρείες. Αυτά είναι σημαντικά ζητήματα.

Υπάρχουν και άλλα:

Το ότι σε λιγότερο από ένα χρόνο θα έχουμε ένα σύγχρονο αμφιθέατρο. Σε λίγο υπογράφουμε την προγραμματική σύμβαση για να κάνουμε τον παιδικό σταθμό στο Πικέρμι.

Το μεγάλο αθλητικό κέντρο. Έχουμε ήδη πάρει 1,2 εκατ. ευρώ για μια αυτοτελή εγκατάσταση με το γήπεδο, το στίβο και όλα τα υπόλοιπα. Και στοχεύουμε σε ένα ολοκληρωμένο αθλητικό κέντρο που θα φιλοξενεί και ΑμεΑ.

Πήραμε 300.000 ευρώ και ετοιμαζόμαστε να φτιάξουμε τις βραχοπαγίδες στο Ντράφι.

Έχουμε 5,3 εκατ. για το δίκτυο ομβρίων του Πικερμίου.

Όλα αυτά βέβαια είναι σημαντικά αλλά δευτερεύοντα μπροστά στις υποδομές που πρέπει να έρθουν. Και είναι η μεγάλη ευκαιρία του Δήμου: Το ειδικό χωρικό, η συγκυρία παραχώρησης του παράκτιου μετώπου, η αποχέτευση είναι το έναυσμα για να έλθουν και τα υπόλοιπα μεγάλα έργα.

Δεν μπορεί η Ραφήνα να μείνει πίσω….

Κάνουμε επενδύσεις. Αγοράσαμε δίπλα στο κοιμητήριο 15 στρέμματα για χώρο στάθμευσης, να πάρει μια ανάσα η πόλη. Έχουμε ένα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης παντού να μην μπορεί ο καθένας να παρκάρει όπου θέλει. Πρόκειται για σημαντικά θέματα υποδομών.

-Εκτός από την βελτίωση της καθημερινότητας αποβλέπουν και κάπου αλλού όλα αυτά;

Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουμε ελκυστικοί προς τους επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν. Επιδιώκουμε προσέλκυση κεφαλαίων. Θέλουμε νέους επιχειρηματίες, να έρθουν.

Δεν μπορούμε να λέμε να κρατήσουμε το μικρό χωριό για να επιβιώσουμε εμείς. Δεν θα επιβιώσουμε, η πόλη θα «πεθάνει».

Δείτε το μεγάλο κάδρο. Το εκπτωτικό χωριό έχει σχεδόν έτοιμους τους νέους χώρους, το Αττικό Πάρκο έως το Μάιο θα έχει έτοιμο το water polis έκτασης 14 στρεμμάτων, αλλά και τη Δεινοσαυρούπολη η οποία θα είναι έτοιμη το Φθινόπωρο του 2020. Έρχεται η REG στο κτήμα Καμπά.

Πώς μπορούμε λοιπόν εμείς ως Ραφήνα να γίνουμε ανταγωνιστικοί; Μπορούμε για παράδειγμα να γίνουμε χώρος γαστρονομικής προσέλευσης και αναψυχής. Έχουμε το θαλάσσιο μέτωπο, να έχουμε λοιπόν και καλά μαγαζιά με όμορφους χώρους ώστε να προσελκύσουμε ανθρώπους.

Προσέξτε εμείς δεν είχαμε ποτέ δημοτική συγκοινωνία που να ενώνει την πόλη με το εκπτωτικό χωριό, αλλά σημειώστε ότι κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει το Μακάρθουρ να πληρώσει για το κάνει.

-Να επανέλθουμε στο φυσικό αέριο, το επόμενο μεγάλο έργο. Μπορούμε να μιλήσουμε για χρονοδιάγραμμα;

Ακούστε. Έχει πολύ δουλειά για να μπούμε στο σχεδιασμό…

Πρέπει πρώτα εμείς να πείσουμε ότι ένα έργο αξίζει να χρηματοδοτηθεί, με μελέτες και ένα σχεδιασμό με ώριμο φάκελο και σοβαρή πρόταση που θα λέει: Εδώ υπάρχει αναγκαιότητα με χρηματοοικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, για να μπει η υπογραφή.

Σημαντική διαδικασία όλοι μας να υποβάλλουμε αιτήσεις. Όσες περισσότερες συγκεντρωθούν τόσο περισσότερο θα ενισχύσουμε το φάκελο.

-Ευχαριστώ για τη συζήτηση…

-Ευχαριστώ και εγώ..

ΠΗΓΗ: Polis media

spot_img

Related articles

Τι μπορεί να φταίει και απροσδόκητα ο σκύλος ουρεί μέσα στο σπίτι;

Αν ο σκύλος έχει μάθει να κάνει την ανάγκη του εκτός σπιτιού, αλλά ξαφνικά βρίσκουμε μια «λιμνούλα» μέσα...

Γιατί οι κάλπες τορπιλίζουν τη Συμφωνία των Πρεσπών

Σε προεκλογικό πυρετό, για να χρησιμοποιήσουμε ένα δημοσιογραφικό κλισέ, βρίσκεται η Βόρεια Μακεδονία ενόψει του πρώτου γύρου των προεδρικών εκλογών,...

Ισραήλ: Γιατί δεν έχει μιλήσει ακόμη ο Ερντογάν; – Καυτό το κλίμα στην Τουρκία

Η επίθεση του Ιράν κατά του Ισραήλ προκάλεσε παγκόσμιο ντόμινο αντιδράσεων, αλλά παράλληλα κατέγραψε και μία αξιοσημείωτη «ηχηρή» σιωπή και απουσία...

Το Ισραήλ συνεχίζει να βομβαρδίζει τη Γάζα – Οι ΗΠΑ «δεν θα συμμετέχουν» σε αντεπίθεση κατά του Ιράν

Στη μύτη των ποδιών του είναι ολόκληρος ο πλανήτης, αναρωτώμενος αν το Ισραήλ θα επιτεθεί εκ νέου στο Ιράν μετά την απάντηση...